Dzisiaj jest wtorek, 16 lipca 2019 roku.
Zaloguj się
Zarejestruj się

Zespół szkolno-gimnazjalny w Nowej Wsi

Cytat dnia: "Nie ma lepszego męża niż archeolog: im bardziej się starzejesz, tym bardziej się tobą interesuje. "

POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

W środę, 19 czerwca 2019 r., na uroczystej gali pożegnaliśmy absolwentów naszej szkoły.

ŻEGNAJ SZKOŁO

W tym roku wyjątkowo wcześnie, gdyż już w środę, 19 czerwca, rozstaliśmy się ze szkołą na okres letniego wypoczynku.

Apel Samorządu Uczniowskiego - podsumowanie roku szkolnego 2018/19

W przeddzień zakończenia roku szkolnego odbył się apel SU, na którym podsumowano całoroczną pracę uczniów.

Ostatni występ

W dniu 12 czerwca o godz. 16.00 uczniowie klasy III A z koła teatralnego „Przyjaciele” zaprezentowali przedstawienie pt. „Poczekalnia”.  

Życie jest teatrem?

W klasach IV realizowana była innowacja pedagogiczna: „Jestem aktorem. Gram na scenie”.

Zakończyła się zbiórka butelek PET

W ekologicznej akcji uczniowie naszej szkoły zebrali 11 995 sztuk plastikowych butelek różnej pojemności.

  • POŻEGNANIE ABSOLWENTÓW

  • ŻEGNAJ SZKOŁO

  • Apel Samorządu Uczniowskiego - podsumowanie roku szkolnego 2018/19

  • Ostatni występ

  • Życie jest teatrem?

  • Zakończyła się zbiórka butelek PET

Ósmoklasiści zwiedzili krakowskie wyższe uczelnie

14 listopada, uczniowie kl. 8a i 8b uczestniczyli w zajęciach warsztatowych na Akademii Górniczo-Hutniczej i lekcjach muzealno-dydaktycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, pod opieką pań B. Dwornik, D. Gwiazdoń i B. Matusiak.

 

Zajęcia rozpoczęły się w Pracowni Inżynierii Produkcji i Jakości na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii AGH. Tam przedstawiciele Studenckiego Koła Naukowego Zarządzanie przeprowadzili dla uczniów warsztaty z zakresu organizacji i optymalizacji procesów wizualizacji oraz standaryzacji miejsca pracy. Podzieleni na trzy grupy uczestnicy, w interesujący i zabawny sposób wykonywali przydzielone zadania. Zastosowali przy tym poznane metody i narzędzia, m. in. „Fundamenty Lean Management - narzędzie 5S” (Sortowanie – Systematyka – Sprzątanie – Standaryzacja – Samodyscyplina).

 

Po zajęciach warsztatowych uczniowie zwiedzili hol główny uczelni, poznali kilka wydziałów, zaglądnęli do auli, obejrzeli unikatowe kolekcje tematyczne - skamieniałości i minerały, mieszczące się w korytarzu gmachu.

 

Uniwersytet Jagielloński udostępnił im swoje niepowtarzalne zbiory naukowe zgromadzone w nowo otwartym, imponującym Centrum Edukacji Przyrodniczej. Uczniowie wnikliwie słuchali przewodnika i z podziwem oglądali wystawy: „Historia życia na Ziemi”, „Biogeografia”, „Antropologia”, „Etologia zwierząt” i niezwykły „Gabinet profesora”.

 

Kolejne zajęcia odbyły się w Instytucie Nauk o Środowisku na Wydziale Biologii UJ, gdzie młodzież zobaczyła hodowlę zwierząt laboratoryjnych, takich jak nornik polny i nornica ruda. Prowadząca zwróciła uwagę na zagadnienia będące przedmiotem badań naukowych - sposoby porozumiewania się gryzoni za pomocą ultradźwięków. Przedstawiła też ciekawostki związane z ich rozmnażaniem i rozwojem. Na koniec uczniowie mieli okazję zwiedzić specjalne pomieszczenia i urządzenia do hodowli zwierząt doświadczalnych, a także poznać procedury obowiązujące w tym zakresie.

 

Cele edukacyjne wycieczki zostały osiągnięte, ósmoklasiści poczuli się przez chwilę, jak… studenci. Myślę, że wśród nich są i tacy, którzy w niedalekiej przyszłości - zgodnie ze swoimi zainteresowaniami – podejmą studia na AGH czy UJ w Krakowie.

 

Beata Matusiak